Sunday, May 9, 2010

2 minggu xde ulasan AF8, kini ZIMIE kembali


selama 2 konsert Zimie x buat ulasan tentang konsert Akademi Fantasia 8 ni.. sbbnye Zimie da malas nak komen AF8 yg mcm bias jer.. da nmpk sgt ada 'juara jadian'.. sorry to say.. pengkritik yg sorang tu nampak bias sangat.. dia hnya komen yg baik2 jer pada Adira.. Adira sedap ke, x sedap ke, dia tetap puji bagai nak rak.. realitinyer, Adira x begitu.. x besh langsung.. terutama skali waktu lagu My All.. pergh... cmne leh dpt pujian tinggi melangit.. sebutan x clear.. suara bingit.. nak terpecah telinga ni.. lagi 1, wktu Adira nyanyi lagu Ayat-Ayat Cinta.. x nmpk pun mana beshnyer.. sadisnyer, dia dapat 3 lampu ijau.. come on r.. buta ker.. nampak sgt nk jadikan Adira ni sbgai juara AF.. sbb kedua ialah pemilihan lagu yg x ssuai untuk Ain.. susah r nak komen.. ain sndri da nyatakan dlm akademi.. cuma pihak produksi x buka mata..

TAPI

minggu kelapan ni mmg besh.. banyak kejutan.. dan persembahan yg menghiburkan.. kecuali beberapa org pljr kebanggaan tu.. x besh lagsung.. kejutannya, ada penyingkiran pd malam konsert.. hmm.. da agak da.. senario af7 berulang lg.. mst ada AFMASUK.. terutama skli bila Shahir kuar.. kalo da kuar tu, kuar jela.. watpe lak nak masuk2 lek.. mcm x adil jer.. bermula dgn Linda Nanuwil, Mawi, Marsha, Lotter, Aeril.. dan skrg, sape la bnasib baik akan diserap semula.. nmpk sgt.. gerenti dpt no 2.. x pun, leh jd juara.. come on r Astro.. hentikan AFMASUK ni lg...cuba create sumthg yg berfaedah utk pelajar2.. aku rsa malam ni mst Shahir or Anum akan masuk.. x kisah r sape2 pun..

skrg ni, Zimie nak kongsi sape paling besh n sape paling teruk pd malam knsert ke8.

pilihan terbaik..
AIN - SUCI DALAM DEBU
mmg power.. x bnyk artis wanita yg leh perform smbil nyanyi.. mcm Yuna n Amylea.. tu jer yg aku tau.. yg len, xde pun.. sayang kalo bakat AIN ni x diketengahkan.. tp nmpk sgt ada komplot nak menjatuhkan AIN...ain ni mmg pilihan utama Zimie utk ke final dan bergelar juara..zimie berhabis beratus2 ringgit utk undi AIN.. tp, zimie perlu sedar yg AIN mustahil bergelar juara dengan adanya 'juara jadian' si Adira dan Daus.. kalo Shahir masuk lak, gerenti AIN sukar nak raih undi yg bnyk.. tp apakan daya.. ni adalah program realiti.. terima jela hakikat.. AIN bawa lagu Suci Dalam Debu mmg besh r.. vokal mantap.. pandai main gitar.. cuma pengkritik sorang tu jer yang mungkin x suka dgn ain.. sbb tu x dpt 3 lampu ijau.. xpe AIN.. teruskan usaha anda..

pilihan terburuk..


ADIRA - KITALAH BINTANG

sakit bukan penghalang.. kalo student AF lain pun sakit, dapat perform gak dgn baik.. ni setakat sakit mata.. itu bukan alasan... x jelas sgt pe budak ni nyanyi malam tdi... sebuatan x jelas.. wktu dia bercakap pun x jelas.. rsanye pihak astro kena buat subtitle r kalo dia bercakap nnt... persembhan plig teruk... suara memecahkan telinga org jer.. tlog r sedar wahai pengundi2 adira.. she has nothing.. sorryy...

2 comments:

kasihkuamiera said...

bukan nak kata apew la..sy mmg dh xpolo af nie..bukn apew borink...dulu sy terlalu obses ngan mila..tp biler jd artis ..tergedixx lebihhh...rase malu plk afundi dia dulu...sorry to say...bg sy semua yg ader tu xkn ader yg btl2 kukuh mcm dato' siti..cth besar cam raja sms tu...skrg siap down ag..plg teruk kne bo0o kat ABP aritu..sape ag yg pemes??pemes ngn gosip ader la

zimie said...

hahaha...undeniable, product af ni da x de ummpphhh lg da.. penuh dgn drama jer.. yg berbakat dianaktirikan oleh pihak produksi dan pengundi.. diorg mmg xkan kekal lama dlm industri ni.. sbb attitude xde.. harapkan muka jer.. ntah r.. susah da nak cakap.. better af dihentikan.. buat program lain lak.. mcm Malaysian Idol dan OIAM.. baru r org x borink n bakat2 baru lebih fresh akan dilahirkan..