Wednesday, December 4, 2013

November - Bulan Yang Mencabar

Hari ini da masuk 2 Disember 2013.. Ini bermakna, kita baru sahaja say goodbye to November 2 days ago.. November ni memang bulan yg paling sukar bagi aku untuk aku tempuhi. Banyak suka dan duka terpaksa aku harungi dalam bulan November ini. Kalau boleh, nak senaraikan 1 per 1 kat sini, tapi takut panjang sangat.

1 November 2013, aku baru sahaja menamatkan kursus KSSR Sejarah Tahun 4 bagi tahun 2014. So, Jumaat 1 November tu aku ambil cuti rehat khas. Sebab kena uruskan beberapa hal penting dan yang paling penting, aku kena uruskan permohonan bantuan anak getah dan baja daripada RISDA untuk usahakan kebun mama aku. Memang leceh. Tapi kena buat dengan penuh kesabaran. Pada hari itu juga, berlaku perselisihan faham antara aku dgn Wan. Biasala tu. Cucu dgn wan dia mmg camtu.

3 November 2013, satu peristiwa pergaduhan besar berlaku. Akibat salah faham, aku dituduh bukan2 sedangkan bukan salah aku. Pakcik aku yg konon2nya perfect sgt tu tuduh aku bukan2. Memang bengang la aku. last2, aku lak yang pengsan sebab x dapat kawal emosi. Nasib baik x bwa g hospital. Aku da la bru nak sihat, kena lak cmtu, mmg xleh blah r..

7 November 2013, hari sukan tahunan SKDT.. kali ini Zimie x jadi MC da..jd pengurus peserta..sbb ade org len yg lebih layak n bbakat jd MC..pe yg bestnya, tahun ni Zimie dapat bawa rumah KUNING jadi juara ksluruhan..yg bestnya, RUMAH TERBAIK dan OLAHRAGAWAN pun dtgnye dr rumah KUNING.. sykur..suka sgt..
    
  

8-13 November 2013, latihan utk Hari Anugerah..dan debaran makin terasa utk Pengumuman Keputusan UPSR 2013..tahun ni buat latihan utk Hari Anugerah terlalu pendek tempohnya..kalau sebelum ni smpai 2 mggu..ni x smpai 3 ari je.. last minit punye kerja, budak2 tahun 6 buat koir 3 lagu medley iaitu Hanya Aku(Hyper Act), Takkan Terpisah(Black) & Penglipurlara(Hazama). Tak tahu sbab pe, lagu2 ni jadi pilihan..memang best..dan diorang pun dapat bt dgn baik..dalam masa yg sama, krisis keluarga aku kian teruk..aku dilema betul..samaada nak balik atau x ke KL..Tuhan beri aku kekuatan..aku nak bsama dgn anak2ku pd 14 November ni..aku bnyk bdoa agar semuanya ok..

  

  
14 November 2013, hari yg dinanti2 telah tiba..mmg x tdo la malam tu..aku pnya risau gila dgn keputusan budak2 ni.. scra peribadi aku target 5A seramai 7 org.. alhamdulillah, 4 orang dapat 5A dan 4 orang dapat 4A 1B..syukur sgt2..peratus pun baik tahun ni..cuma Sains sorg gagal..96% je..ok la tu..the best part is my anak also dapat 5A..ni kali kedua anak angkat Zimie dapat 5A..dulu Azmil, skrg Hafiz pula..syukur sgt2..hari tu mmg penat..penat menangis dgn anak2 n parents yg dtg ucapkan tahniah dan terima kasih..terharu sgt..mmg best giler..sebak terharu tu still ade..sbg penguat semangat.. tiba2, my mom call kata my dad makin teruk.. aku mmg sdih giler sbb wktu tu da xtau nak bt ape da.. dlm keadaan letih pun, aku drve ke KL..tapi...(mmg x dpt nk story sbb sedih sgt2..smpai ati..)

  


 


15 November 2013, Zimie terjaga pukul 2 pagi,,bangun terus setelkan kerja yg x siap..pukul 3 Zimie siap2 nak balik N9 balik..ingat nak ikut Genting Press..tp my mom x bagi..so ikut LEKAS..pun x boleh..last2 ikut PLUS keluar d Seremban..mengenangkan anak2, Zimie kuatkan semangat juga..wktu tu Zimie hanya bayangkan muka anak2 Zimie di sekolah je..sbb itu adalah hari terakhir Zimie dgn diorg..mmg Zimie nak sgt ade dgn diorng.. spanjang pejalanan Zimie drive, Zimie ditemani dgn suara anak2 Zimie nyanyikan lagu persembahan syahdu mereka semalam yg Zimie sempat convert dlm bentuk MP3..sayu sgt..meleleh2 airmata.. last day, mcm2 Zimie creat pengalaman dgn diorg..perkara yg diorg x penah pk..so, Zimie bangga..Zimie lepaskan diorg semua dgn hati yg berat..



26-27 November 2013, family day kat Melaka..kami menginap di A Famosa Resort Hotel.. ok..cuma xde kolam renang kat hotel kami..kami menumpang mandi swimming pool kat condo kak Zu.. Zimie bawa anak2 Zimie sbb Wan xnak pergi..so Zimie bawa Azmil, Hafiz dan Faiezzat..ni pengalaman pertama anak Zimie, Hafiz ni dok hotel..sedih sbb sblum ni dia x penah stay hotel..sedih sbb dapat bagi pengalaman baru kat dia..bangga sbb bawa dia kenal dunia baru..mmg best..bia apa orang nak cakap, Zimie enjoy dgn diorang. Dia ni suka makan ketam..so Zimie belanja makan ketam..esoknya pula, lepas check out, kami pergi ke Ayer Keroh dan Banda Hilir..first time g sndri drive..join family kak Zu..balik tu kami balik sndri..sesat juga la..ni semua GPS punya pasal..akhirnya smpai juga ke Seremban..lepak Seremban jap kat AEON S2..makan2, main token, tgok wayang, boling..da tgh malam baru balik..dlm perjalanan balik, anak Zimie ni buat perangai.. mmg kena ceramah la..sian dia..



 

Jadi, banyak kenangan ditinggalkan oleh November pada Zimie..pape pun, syukur, Zimie dapat lalui dgn tenang.. So, Disember, please be nice to me ok..banyk plan bulan 12 ni..antaranya nak bawa anak2 g Desa Water Park kat KL.. kalau sempat nak bawa g skating kat Sunway Pyramid..hihi..kalau jadi.. Seoul Garden dgn boling mmg dah tentu wajib la.. hehe.. ok..see u again.. 

No comments: