Monday, October 13, 2008

mEnjeLaNg haRi rAyA...



sudah hampir sebulan umat Islam berpuasa, sudah tiba masa untuk meraikan kemenangan kerana berjuang sela
ma sebulan menahan lapar dahaga dan nafsu...sedih tu ada r gak sebab dah nak tinggalkan bulan ramadan yg mulia ni...gembira pun ada gak...sebab dapat lek kampung...ari jumaat tu, ari last aku praktikum kat Bukit Kerayong...banyak gak dapat kad raya dan hadiah...tp x dapat lawan hadiah yg aku dapat tahun lepas...hehhe...sampai jeles r bob dan anas tengok adiah yang student aku bagi...petang tu, papa jemput aku....pastu, terus lek kl...amek mama...pas asar, kami pun bertolak lek ke jelebu...sampai kampung dalam pukul 8 malam..berbuka dalam kete r nampaknye....
woi! rayo pun sompek g buek eseimen ko!

soknye, sabtu, pe lagi...buat eseimen r...4 esei
men kena anta pas naik kuliah ni...ahad, mak tam sekeluarga balik...kami pun terus g bahau, beli perabot baru...berhabis mama dan mak tam dan pak cik aku...hampir 3 ribu kot...beli set meja makan n kerusi sofa...pening gak pale aku tengok...pastu, sampai umah, sambung lek eseimen...soknye, ari yg paling bz...ape lagi, kena masak r...macam2 benda nak kena masak..sampai aku serender dgan tugas memasak ni..ingatkan dah banyak eseimen ni, ada r excuse nak buat keje...ni tak, aku jugak yg kena panggil..xper r...setahun sekali je...

kupas bawang la woi! jangan nak berborak je...


tengah goreng kuih siput!

gentel kuih siput yo!

hanguih kacang tu ko kojokan...

pagi raya menjelma...sebak tu sebak gak r sebab org yg tersayang tiada di sisi bila raya menjelma ni...nak buat cmne...hatinye jauh dibawa pergi...tapi, raya tetap diteruskan..kesedih
an aku terubat dengan ramai orang datang ke rumah pd raya pertama tu...x sangka aku, ramai giler yg datang...makanan pun abis tau...aku x sempat pun nak makan lontong...makan nasi impit jela...tahun depan, aku ingat nak buat style buffet r...senang nak serve...lagi satu, nak beli cawan kertas r...senang, da pakai, buang je...xyah nak basuh2...kesian adik2 aku...baju raya pakai untuk duduk di dapur je...ni antara gambar pada raya pertama...


tunggu saper tu?

dengan qila...

raya kedua, pas g kubur, aku sekali lagi ditugaskan memasak nasi beriani...besela...orang masak sedap kan..nak buat cmner...lagi bez, kawan aku dari mesir datang...siap suh baca doa selamat lagi...shahrel n student2 aku pun ada datang...ramai r yg datang...x menang tangan aku melayan...

tetamu yg pertama sampai...syed n duan...

antara tetamu lain yg datang

ni ontah anak sapo gak ah...

kat umah wan cu

pak lang sekeluarga...

tapi, eseimen tetap juga dipandang...malam tu, kami pun bersidang di beranda rumah...mana taknye..tahun ni, ada yang nak PMR n SPM...so, buka buku r...aku lak layan eseimen aku...orang datang pun, buat x layan je...jahat kan...xpe, sebab aku d
a masak air n buat air siap2...kalo nak yg panas, juz panaskan je...yg sejuk memang da ready pun...apapun, raya tetap raya....duit raya x dapek...huhu...selamat hari raya sumer..

tembamnyer..banyak makan nasi impit ni...

dengan student aku...


No comments: