Monday, October 13, 2008

praktikum fasa 2

hai...welcome back to...(mcm faizal tahir lak)..hehe..hmm..da lama x update blog ni...atas permintaan beberapa pihak, aku update gak r..so, kali ni, aku nak share tentang praktikum fasa 2 aku yg dibuat di sekolah yg sama mcm thn lepas...kat maner lagi kalo x kat bukit kerayong..tp, ni last time buat kat situ sebab pensyarah dah x bagi buat praktikum kat sekolah yg sama...so, kena tukar r tahun depan...sem ni, aku kena mengajar subjek minor dan major...maknanya, aku kena mengajar KT, Sivik n Bahasa Melayu...fuyoohhh..minggu pertama tu, aku x dapat langsung nak mengaja BM sbb xtau nak wat cmner...nasib baik ma aku kat sg buloh bagi pertolongan n penerangan yg pnjg lebar, barulah aku paham...thanks ma...


kali ni, aku hanya mengaja tahun 4 je...dua buah kelas...4 bijak dan juga 4 bestari...penat wo..diorang ni aktif dan nakal...tp, bila time aku kena observe, baik pulak tu...aper r diorang ni...pas aku kenalkan undang2, maka diorang pun bertkar menjadi lebi
h baik sikit...saper nak bintang biru, angkat tangan!!!kalo diorang baik, aku bagi bintang biru...bila diorang nakal, aku bagi bintang merah...sistem token ni, bagus gak...bila dah ada satu kumpulan yg kena hukum sebab kumpul bintang merah lebih daripada limit yg ditetapkan, barulah diaorang jadi baik...bila diorang da dapat kumpul bintang biru yg dikehendaki, aku pun bagi r diorang hadiah...

antara murid yg baik...hehe...

selain mengaja, ada beberapa aktiviti len yg aku terlibat sepanjang praktikum ni..tp, x dapat letak gambar r...gambar ada dlm PC alip lagi, x amek g...so, aku letak mane yg ade jela...antaranye kayuhan merdeka, pembacaan watikah kemerdekaan, majlis bacaan yasin,
majlis berbuka puasa, hari karnival koko, sehari bersama guru praktikum dan mcm2 lagi r...kalo nak tau, tengok r gambar2 ni...ok, enjoy!!!


ni murid kelas 4 Bijak...cute2 diorang ni...geram nak cubit pp tu...

yang ni lak, murid 4 Bestari..aktif dan bersemangat...
tepuk..tepuk..tepuk..cikgu sayang



No comments: