Sunday, August 17, 2008

mArcH 08

aku jatuh sakit semula... sedang aku xcited nak masuk kuliah semula, tiba2 aku rasa something je...sokginye, terus g hospital...aku rasa mcm x dapat nak buang air kecil...msuk petang, doc x buat pape lg...soknye, aku x dapat langsung nak buang air....pergh! puas menahan sakit...doc bagi injection n painkiller pun, x lega2 gak...then, kul 11 pagi tu, doc smpai..aku tengah menonggeng2 sakit...doc nak masukkan cateter dlm ureter aku...da bape kali doc cuba, x dapat jgak...doc suspect, ada ketumbuhan...so, aku kena buat operation segera...blader aku semakin membesar....kalo r blader aku pecah waktu tu, xtau r ape nasib aku...


doc terus book dean opertion...diz is my 4th operation...rasa takut tu tetap ada gak walaupun da 4 kali masuk OT...on the way ke OT, spatutnye patient kena lay down ats katil..tp, aku x...aku dok tegak je atas bed tu...sakit siut...x tahan...smpai r dia inject ubat bius tu...baru r aku x sedarkan diri dan x rasa sakit lag...sedar2 je, aku tengok ada tiub dalam salur kencing aku lagi...slama seminggu kena pakai benda tu...so, susah r nak bergerak...so, aku duduk lagi dalam wad lebih kurang 5 ari...kali ni, masuk tingkat 5...x best r nurse kat level ni...x ramah lgsug...ada sorang pbntu nurse...ok gak...ezan namanye...dia r slalu dtg mlwat aku...


seminggu pastu, aku nak masuk kuliah...ari isnin kuliah pertma aku...mmg rndu dgan kwn2...tp, ptg tu, aku sakit balek...aku call doc...doc suh aku puasa start pgi tu...aku agak, mesti kena masuk OT lagi ni...sampai2 je kat hospital, aku terus dibawa ke OT...aku akan dimasukkan tiub macam ari tu...fuh! inikah nasihb idup aku...slama 3 ari aku dok wad...mgu depan aku kena g sekolah...wat kajian...dgan keadaan aku cmni, cmne nak wat...da r midterm exam aku tangguh..aku da pening pale da...rasa mcm nak bunuh diri je..nsib baik kwn2 n lect datang mlwt aku...nasihatkan aku...


20 Mac, aku kua wad...tiub tu pun, doc da cabut...doc bagi aku 5 tiub utk aku masukkan ke dalam salur kencing slama sebulan lebih ni...sakit siut nak masukkan benda alah tu...nak buat cmne...dah nak elok, kena r baut benda tu walaupun sakit....

23 Mac, aku g sekolah...ramai r student tanya pasal aku.
..cikgu2 pun ada tnya gak...da bape kali aku cakap benda yg sama je...nak wat camne kan? ramai sgat org syg kat aku..hehehe...perasannyer...tp, yg bestnye 31 mac tu, bezday aku...aku bawa kek...buat pulut kuning...ada satu peristiwa yg ubah sejarah dlm idup aku...aku diperkenalkan oleh mama angkat aku dgan anaknye...mula2 r cikgu2 kenenkan aku dengan dia...siapa dia? BIARLAH RAHSIA...

siapakah gerangan gadis ini???

No comments: